مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 اردیبهشت 1399 ساعت 17:252020-05-02سياسي

تأویل «غیب» در آیات قرآن به امام مهدی(عج)


استاد دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: وقتی اصطلاح «جهانی شدن» در ادبیات جهانی مطرح شد، بسیاری آن را با حکومت جهانی پیوند زدند، در حالی که اینها دو مفهوم متفاوت است که البته علقه ای میان آنها وجود دارد.

- ایسنا/قم استاد دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: وقتی اصطلاح جهانی شدن در ادبیات جهانی مطرح شد، بسیاری آن را با حکومت جهانی پیوند زدند، در حالی که اینها دو مفهوم متفاوت است که البته علقه ای میان آنها وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا بهروزی لک، استاد دانشگاه باقرالعلوم(ع)، امروز، 13 اردیبهشت ماه در اولین نشست حکومت جهانی موعود در قرآن کریم که به همت کارگروه دانشگاهیان ستاد هماهنگی فعالیت های مهدویت کشور، مرکز تخصصی مهدویت و جهاددانشگاهی واحد استان قم برگزار شد، گفت: مراد از حکومت جهانی، حکومتی است که قلمرو آن در سراسر زمین شکل بگیرد.

وی افزود: البته این سؤال مطرح است که آیا دیدگاه قرآن این است که حکومت جهانی فقط روی زمین برقرار است یا اینکه انسان ها ممکن است بتوانند روی کرات دیگر هم زندگی بکنند و حکومت موعود شامل آن هم خواهد شد؟ بهروزی لک اضافه کرد: قرآن از تعبیر الارض استفاده کرده است که جای بحث دارد که شامل آسمان هم می شود یا خیر؟ در بحث ما شامل هر جایی است که انسان بتواند بر روی آن سکنی بگزیند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأویل «غیب» در آیات قرآن به امام مهدی(عج)

تأویل «غیب» در آیات قرآن به امام مهدی(عج)