مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 اردیبهشت 1399 ساعت 15:052020-05-01پزشكي

افزون بر 7 هزار نفر از اتباع پاکستان در میرجاوه مورد غربالگری سلامت قرارگرفتند


دکتر سید مهدی طباطبایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اهمیت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نظام مراقبت سندرمیک بیماری ها در پایانه مرزی میرجاوه تقویت شد.

وی افزود: تمامی افرادی که از مبادی ورود قانونی و از جمله مرز میرجاوه وارد کشور می شوند مورد ارزیابی قرار می گیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به گندزدایی سالن ها و ساختمان پایانه مرزی میرجاوه گفت: تجهیزات و لوازم مصرفی موردنیاز برای گندزدایی بر اساس استانداردهای مراقبت بهداشت مرزی و واحد سلامت محیط و کار وزارت بهداشت فراهم شده است.

طباطبایی بیان کرد: همزمان با رویارویی ملی با همه گیری کرونا در سیستان و بلوچستان با مجموعه ای از بیماری های عفونی و بومی منطقه ای مانند مالاریا، التور و تب کریمه کنگو هم مواجه هستیم و باید مردم عزیز همکاری کنند.

وی افزود: بارندگی های فراوان و مناسب شدن شرایط اقلیمی برای رشد و تکثیر پشه های ناقل در کنار ترددهای بی ضابطه و غیرقانونی از خلال مرز از جمله تهدیدات جدّی برنامه حذف مالاریاست و برای استمرار موفقیت در حذف مالاریا 2 رویکرد عمده ما افزایش بیماریابی جمعیت در معرض خطر و کنترل پشه های ناقل است و در صورتی که عزم همگانی و برنامه جدی نداشته باشیم با همه گیری مالاریا هم رو به رو خواهیم شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزون بر 7 هزار نفر از اتباع پاکستان در میرجاوه مورد غربالگری سلامت قرارگرفتند

افزون بر 7 هزار نفر از اتباع پاکستان در میرجاوه مورد غربالگری سلامت قرارگرفتند