مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 اردیبهشت 1399 ساعت 11:452020-05-01پزشكي

5 درصد مبتلایان به کرونا دچار سکته های مغزی می شوند


مرضیه رحیمی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این بیماری علاوه بر اثری که بر روی سیستم ریوی دارد و با تب، سرفه و تنگی نفس همراه است در انتها باعث اختلالات تنفسی شدید می شود و در شکل های شدید آن در 30 درصد موارد می تواند سیستم اعصاب مرکزی و محیطی را درگیر کند.

وی اظهارداشت: برخی از جدیدترین مطالعات علمی نشان داده که کرونا باعث سکته مغزی می شود و این با مشاهدات ما در بیمارستان های مجموعه تامین اجتماعی اصفهان تطابق دارد و در آینده نزدیک یافته های خود در این باره را اعلام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: انتشار از راه خون و انتشار از راه پایانه های عصبی مانند اختلالات چشایی و بویایی می تواند علت درگیری سیستم مغز و اعصاب در این بیماری باشد.

دکتر رحیمی تصریح کرد: مبتلایان به این بیماری برخی علائم نورولوژیک از جمله کاهش سطح هوشیاری، تشنج، سکته مغزی و اختلالات بویایی و چشایی، سردرد، سرگیجه و درد عضلات را نشان داده اند و بخشی از بیماران دچار درگیری عروق مغزی و عوارض در مغز و اعصاب شده اند.

به گفته وی طبق آخرین گزارشهای علمی، دست کم 15 درصد مبتلایان به کرونا با علائم سردرد، سرگیجه و گیجی به بیمارستان ها مراجعه می کنند.

این متخصص مغز و اعصاب ادامه داد: در میان مبتلایان به کرونا افرادی هستند که به علت تشنج یا کاهش اکسیژن رسانی به مغز دچار کاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 درصد مبتلایان به کرونا دچار سکته های مغزی می شوند

5 درصد مبتلایان به کرونا دچار سکته های مغزی می شوند