مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 اردیبهشت 1399 ساعت 09:252020-05-01اقتصادي

25 کانون ملخ صحرایی در خراسان جنوبی شناسایی شد


غلامرضا قوسی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نخستین ریزش ملخ صحرایی مهاجر را طی یک هفته گذشته در شهرستان نهبندان شاهد بودیم.

وی بیان کرد: ملخ صحرایی در این مناطق به رنگ زرد لیمویی در حال جفت گیری و تخم ریزی است که از چهارم اردیبهشت امسال مبارزه با این آفت به وسیله دستگاه های یو ال وی پاش آغاز شد و تاکنون یک هزار و 300 تا یک هزار و 500 هکتار سم پاشی صورت گرفته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی گفت: تاکنون 17 هزار هکتار در شهرستان نهبندان، 50 هکتار در شهرستان سربیشه و 10 هکتار در شهرستان زیرکوه آلوده شده است البته براساس آخرین پیش بینی ها احتمال اینکه 40 هزار هکتار از مراتع و مزارع استان به این آفت آلوده شده باشد، وجود دارد.

وی تصریح کرد: این آمار به دلیل هجوم گسترده و طغیانگر به صورت روزانه در حال تغییر است و با توجه به بارندگی های اخیر مراتع سبز، رطوبت کافی در حاشیه رودخانه های قدیمی، مسیل ها و دشت های دارای خاک نرم محیط مناسبی برای تخم ریزی آفت است.

قوسی با اشاره به رصد و پایش روزانه مناطق مختلف استان به خصوص شهرستان های مرزی گفت: در حال حاضر مناطق شمالی استان سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان به آفت ملخ صحرایی آلوده است و چون خراسان جنوبی با این مناطق هم مرز است احتمال ریزش آفت به استان از این مناطق زیاد اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

25 کانون ملخ صحرایی در خراسان جنوبی شناسایی شد

25 کانون ملخ صحرایی در خراسان جنوبی شناسایی شد