مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 اردیبهشت 1399 ساعت 03:002020-04-30اقتصادي

پیش بینی افزایش دبی چشمه سورت با خروج از خشکسالی


چشمه سورت به صورت یک مجموعه چشمه های معدنی ویژه از چند هزار سال قبل به صورت توالی هیدرولوژیکی، ژئوهیدرولوژیک و زمین شناسی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان ساری، خبرهایی مبنی بر کم آبی چشمه های باداب سورت ساری معمولا در این زمان از سال مطرح می شود که نگرانی هایی به دنبال دارد.

چشمه باداب سورت؛ چشمه ای با زیبایی های هفت رنگ، که در ارتفاع هزار و 840 متری از سطح دریا واقع شده و در ایران بی نظیر است که در روستای اروست بخش چهاردانگه ی شهرستان ساری واقع شده و در سال 1387 پس از کوه دماوند به عنوان دومین میراث طبیعی ایران در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

  بحث کم آبی برای این مجموعه بی نظیر و خارق العاده نگرانی هایی به دنبال دارد که در این زمینه سیدرمضان موسوی متخصص زمین شناسی به خبرنگار فارس، می گوید: چشمه باداب سورت مازندران که در شهرستان ساری و در بخش چهاردانگه و در منطقه زیبای کوهستانی پشتکوه کیاسر واقع است، یکی از چشمه های منحصر به فرد و ویژه نه تنها مازندران و ایران، بلکه در جهان است.

وی می افزاید: مشابه این چشمه، در سراسر جهان فقط در کشورهای ترکیه و آمریکا وجود دارد که از آن به عنوان یکی از مهم ترین میراث طبیعی و زمین شناسی در حوزه گردشگری و علمی با برنامه های دقیق و مدون برای نسل های آینده، حفاظت و مراقبت می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی افزایش دبی چشمه سورت با خروج از خشکسالی

پیش بینی افزایش دبی چشمه سورت با خروج از خشکسالی