مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 اردیبهشت 1399 ساعت 13:552020-04-30بين الملل

نشنال اینترست: ایران در تلاش برای مبدل شدن به قدرت نظامی خودکفاست


یک نشریه آمریکایی با تمرکز بر موضوع ساخت انواع اژدر و زیر دریایی در ایران نوشت، جنگ افزارهای دریایی ایران قادرند در آبهای کم عمق خلیج فارس برای رقبا ایجاد خطر کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک نشریه آمریکایی در مطلبی با تمرکز به ساخت زیردریایی و اژدرهای مختلف از سوی ایران و اشراف نیروهای مسلح ایران به مناطق مختلف خلیج فارس نوشت، افزوده شدن جنگ افزارهای جدید به طور قابل توجهی دامنه ناوگان دریایی ایران را افزایش می دهد.

نشریه نشنال اینترست در بخشی از این مطلب با اشاره به زیردریایی کلاس فاتح و زیردریایی در حال ساخت بعثت یا قائم نوشت، زیردریایی فاتح می تواند قابلیت های برد متوسط ناوگان زیردریایی ایران را به طور مفیدی گسترش دهد.

در حالی که ارزیابی وضعیت کلاس بعثت دشوارتر است، اما در صورت استقرار، این پیشرفت قابلیت دیگری را نشان می دهد.

به نوشته این نشریه، زیردریایی کلاس فاتح می تواند تا 200 متری زیر دریا برود که بیشتر از حد لازم برای آبهای کم عمق خلیج فارس است.

نشریه تحقیقاتی جینز دیفنس نیز چندی قبل  با استناد به تصاویر ماهواره ای از ساخت زیردریایی کلاس دو فاتح در پایگاه دریایی بندر انزلی خبر داد و نوشت،  ایران از ساخت زیردریایی کلاس بعثت قائم با قابلیت حمل شش اژدر خبر داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشنال اینترست: ایران در تلاش برای مبدل شدن به قدرت نظامی خودکفاست

نشنال اینترست: ایران در تلاش برای مبدل شدن به قدرت نظامی خودکفاست