مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 اردیبهشت 1399 ساعت 07:302020-04-30اجتماعي

80 درصد حجم تالاب های خوزستان آبگیری شده است


مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: میزان آبگیری تا به امروز در تالاب هورالعظیم 96درصد، تالاب شادگان 90 درصد، بامدژ 86 درصد، میانگران 84 درصد و بندون 40 درصد برآورد شده است.

- محمد جواد اشرفی، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان، ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز در تشریح اهمیت تالاب های استان اظهار کرد: تالاب ها به دلیل نقش کارکردی در تامین معیشت و اقتصاد تالاب نشینان و البته محیط زیست، حیات پرندگان، آبزیان و جاندارانی که زندگی شان به زنده ماندن تالاب ها وابسته است بسیار با اهمیت هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در رابطه با وضعیت فعلی تالاب ها عنوان کرد: با توجه به بارش های سال گذشته و اعمال مدیریت در تامین حقابه و حفظ و نگهداشت آب ، وضعیت فعلی تالاب های استان خوزستان مطلوب است.

وی افزود: با درنظر گرفتن نزولات جوی امسال و سال آبی گذشته و همچنین اعمال مدیریت در تامین حقابه وحفظ و نگهداشت آب تالاب ها، میزان آبگیری تا به امروز  در تالاب هورالعظیم 96درصد، تالاب شادگان 90 درصد، بامدژ 86 درصد، میانگران 84 درصد و بندون 40 درصد برآورد شده است.

اشرفی بیان کرد: خوشبختانه تالاب میانگران در ایذه امسال به صورت مستمر آب داشت و میزان آب در این تالاب کاهش پیدا نکرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

80 درصد حجم تالاب های خوزستان آبگیری شده است

80 درصد حجم تالاب های خوزستان آبگیری شده است