مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 اردیبهشت 1399 ساعت 07:162020-04-30اقتصادي

73 درصد از حجم سدهای خوزستان آبگیری شد/ سالی موفق پشت سر گذاشتیم


مدیر دفتر برنامه ریزی منابع آب سازمان آب و برق استان خوزستان گفت: 73 درصد از حجم سدهای استان خوزستان آبگیری شده است.

- داریوش بهارلویی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با پشت سر گذاشتن ماه فروردین و کاهش احتمال وقوع ریسک سیلاب های بزرگ، آبگیری نهایی مخازن سدهای استان خوزستان آغاز شده و تا دهه اول خردادماه هم زمان با شروع کشت های تابستانه و افزایش تقاضای مصارف آب به پایان می رسد.

وی افزود: از ابتدای سال آبی تاکنون 18 هزار و 528 میلیون مترمکعب آب وارد مخازن سدهای استان شده است که نسبت به شرایط نرمال یک هزار و 340 میلیون مترمکعب کاهش داشته است.

بهارلویی در ادامه گفت: عمده کاهش ورودی های آب به حوضه های مارون و جره بر می گردد که با 35 درصد نرخ رشد منفی شرایط کم آبی را تجربه می کنند.

مدیر دفتر برنامه ریزی منابع آب سازمان آب و برق استان خوزستان خبر داد: در حوضه کارون نیز با حجم ورودی هفت هزار و 322 میلیون مترمکعب نرخ کاهش 20 درصدی اتفاق افتاده است که این حوضه را در رتبه دوم شرایط کم آبی قرار می دهد.

وی اضافه کرد: اما در حوضه کرخه با ورودی چهار هزار و 918 میلیون مترمکعب شاهد 25 درصد رشد در میزان حجم ورودی آب نسبت به مقادیر نرمال بوده ایم و در حوضه دز ورودی 5 هزار و 309 میلیون مترمکعبی معادل شرایط نرمال ورودی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

73 درصد از حجم سدهای خوزستان آبگیری شد/ سالی موفق پشت سر گذاشتیم

73 درصد از حجم سدهای خوزستان آبگیری شد/ سالی موفق پشت سر گذاشتیم