مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اردیبهشت 1399 ساعت 15:352020-04-29اقتصادي

اراضی مستعد مهران ظرفیت ایجاد طرح های نوین کشاورزی را دارد


کاظم خاوازی عصر چهارشنبه در جریان بازدید از سامانه گرمسیری شهرستان مهران اظهار داشت: سیمای کشاورزی استان ایلام با تکمیل نهایی سامانه های گرمسیری، مهار آب های مرزی و احیای دشت های جنوب استان دستخوش تغییرات اساسی خواهد شد کما اینکه از هم اکنون این تحولات کاملا مشهود است.

وی افزود: وزارت نیرو آب مورد نیاز سامانه گرمسیری را تامین کرده ولی در برخی از نقاط به علت مشکلات مالی و کمبود منابع اعتباری تامین آب مورد نیاز سامانه با مشکل و کندی مواجه شده است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی هم در جریان این بازدید کفت: کل پروژه سامانه گرمسیری از مبدا در استان کردستان تا دهلران به عنوان انتهای طرح 440 کیلومتر است که 17 هزار و 559 هکتار از اراضی استان ایلام زیر اجرای این طرح رفته است.

علی مراد اکبری با بیان اینکه اراضی تحت اجرای این طرح به سه شیوه نوین و کلاسیک انجام می شود، تاکید کرد: 11 هزار و 500 هکتار در مهران، پنج هزار هکتار در دهلران و یک هزار هکتار از این سامانه در حوزه شهرستان ایلام است.

وی در تامین آب سامانه گرمسیری هم یادآور شد: 930 میلیون مترمکعب آب انتقالی از رودخانه سیروان کردستان و 700 میلیون متر مکعب هم از محل آب های داخلی و سدهای استان برای اجرای این طرح تامین می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اراضی مستعد مهران ظرفیت ایجاد طرح های نوین کشاورزی را دارد

اراضی مستعد مهران ظرفیت ایجاد طرح های نوین کشاورزی را دارد