مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اردیبهشت 1399 ساعت 11:302020-04-29پزشكي

مصرف طولانی مدت داروهای کورتون باعث التهاب غدد فوق کلیوی می شود


پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه بریستول انگلیس در مطالعه اخیرشان اظهار کرده اند مصرف طولانی مدت داروهای کورتیکواستروییدی یا کورتون(Corticosteroids) می تواند التهاب غده فوق کلیوی را افزایش دهد.

- پژوهشگران دانشکده پزشکی "دانشگاه بریستول" انگلیس در مطالعه اخیرشان اظهار کرده اند مصرف طولانی مدت داروهای کورتیکواستروییدی یا کورتون(Corticosteroids) می تواند التهاب غده فوق کلیوی را افزایش دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، گلوکوکورتیکوییدهای مصنوعی به طور گسترده برای درمان انواع بیماری های محرک و خود ایمنی(provocative and autoimmune diseases) تجویز می شوند و به همین ترتیب می توانند بر چگونگی تولید گلوکوکورتیکوییدها درون غده فوق کلیوی تأثیر بگذارند.

بدون تردید بیماران تحت درمان با گلوکوکورتیکویید مصنوعی پس از مدتی دچار نارسایی غدد فوق کلیوی می شوند شرایطی که با کاهش پاسخ دهی غده فوق کلیوی به تحریک ACTH یا عوامل استرس زا کاهش می یابد.

نارسایی غدد فوق کلیوی یک بیماری است که در آن غدد فوق کلیوی مقادیر کافی از هورمون های استروییدی و در درجه اول کورتیزول را نمی توانند تولید کنند.

دانشمندان طی مطالعات پیشین تنها بر روی اثرات طولانی مدت درمان کورتیکواسترویید بر هپوتالاموس و هیپوفیز مغز متمرکز بودند و مطالعاتی انجام داده بودند بنابراین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف طولانی مدت داروهای کورتون باعث التهاب غدد فوق کلیوی می شود

مصرف طولانی مدت داروهای کورتون باعث التهاب غدد فوق کلیوی می شود