مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اردیبهشت 1399 ساعت 09:352020-04-29پزشكي

آیا «فیزیوتراپی» باعث ابتلا به کرونا می شود؟


مسؤول کمیته فنی انجمن فیزیوتراپی گفت:چشم پوشی از درمان های فیزیوتراپی، زمینه ساز کاهش سطح ایمنی فرد و احتمال افزایش ابتلا به بیماری های عفونی مانند کرونا می شود.

- مجید میرزا حیدری، عضو هیأت مدیره و مسؤول کمیته فنی انجمن فیزیوتراپی ایران در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره انجام خدمات فیزیوتراپی و خطر ابتلا بیماران به کرونا ، اظهار داشت: حداقل استفاده از ماسک و دستکش برای بیمار و فیزیوتراپیست و ضد عفونی کردن مرکز فیزیوتراپی خطر سرایت کرونا را به حداقل خواهد رساند.

وی ادامه داد: بسیاری از بیماران مبتلا به عوارض شکستگی ها و جراحی ها علی الخصوص جراحی های مفصلی،آسیب های عضلانی و بافت نرم و جراحی های تاندونی که در اندام های تحتانی و فوقانی هستند، جزو اورژانس مراجعه به  فیزیوتراپی هستند که در صورت عدم پیگیری و درمان دچار عوارض دائمی معلولیت و ناتوانی در انجام فعالیت های روزمره خواهند بود .

میرزا حیدری تصریح کرد: همچنین جراحی های دیسک های ستون فقرات و آسیب های سیستم اعصاب مرکزی و محیطی منجر به بروز فلج های حرکتی می شود که به صورت اورژانس نیازمند مداخله فیزیوتراپیست برای طی مراحل درمان و بازگشت به شرایط عادی زندگی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا «فیزیوتراپی» باعث ابتلا به کرونا می شود؟

آیا «فیزیوتراپی» باعث ابتلا به کرونا می شود؟