مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اردیبهشت 1399 ساعت 08:452020-04-29اقتصادي

مبارزه با آفت سن گندم در 135 هزار هکتار از مزارع زنجان


رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: در سال زراعی جاری عملیات مبارزه با آفت سن گندم در سطح 135 هزار هکتار از مزارع استان زنجان انجام می شود.

- ایسنا/زنجان رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: در سال زراعی جاری عملیات مبارزه با آفت سن گندم در سطح 135 هزار هکتار از مزارع استان زنجان انجام می شود.

جواد تاراسی در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با آفت سن مادر ، اظهار کرد: در سال زراعی جاری عملیات مبارزه با آفت سن مادر در سطح 20 هزار هکتار و مبارزه با سن پوره نیز در 115 هزار از مزارع گندم استان در دستور کار قرار گرفته و عملیات های مورد نظر برای مبارزه با افت سن گندم در استان زنجان از اواخر سال گذشته آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 50 اکیپ برای پایش مزارع استان تشکیل شده است، سال گذشته در سطح 106 هزار مبارزه با آفت سن گندم در استان انجام شد، افزود: در سال زراعی جاری عملیات مبارزه با آفت سن گندم در سطح 135 هزار هکتار از مزارع استان زنجان انجام می شود.

این مسئول با بیان اینکه از لحاظ تامین تجهیزات و سم مورد نیاز برای سم پاشی مزارع کمبود و مشکلی در استان وجود ندارد، تصریح کرد: سن گندم مهم ترین آفت گندم و جو در ایران بوده که اقدام به تغذیه از مواد درون گندم یا جو کرده و در نهایت محصولی که عاید کشاورز می شود، خوشه خشک و سیاه شده گندم و ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با آفت سن گندم در 135 هزار هکتار از مزارع زنجان

مبارزه با آفت سن گندم در 135 هزار هکتار از مزارع زنجان