مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اردیبهشت 1399 ساعت 07:302020-04-29اقتصادي

سطح مبارزه با ملخ در استان فارس به بیش از 11 هزار هکتار رسید


معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی فارس گفت: در مجموع سطح مبارزه با ملخ به بیش از 11 هزار و 855 هکتار رسیده و ردیابی ملخ تاکنون در بیش از 301 هزار و 500 هکتار صورت گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی فارس، حسین پژمان با بیان اینکه در شهرستان های ممسنی، کازرون، فراشبند، فیروزآباد، قیروکارزین، خنج، لامرد، گراش و لارستان مبارزه با ملخ ها انجام شده است، افزود: مبارزه های روزانه در شهرستان های مهر و لامرد ادامه دارد.

وی با بیان اینکه خسارتی از بابت حمله ملخ ها تاکنون به مزارع و باغات وارد نشده است، خاطرنشان کرد: بیش از 95 درصد مبارزه در مراتع و مناطق کوهستانی و جنگلی بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به گرم تر شدن هوا و خروج پوره ها از تخم؛ بلوغ پوره ها با سرعت بیشتری انجام می شود و روزانه مبارزه با پوره ها در شهرستان های لامرد و فراشبند ادامه دارد.

پژمان با بیان اینکه احتمالاً از اواسط اردیبهشت ماه هجوم ملخ شدید می شود، تصریح کرد: براساس پیش بینی سازمان فائو و نقشه های حرکت ملخ از آفریقا به شبه جزیره عربستان نشان از موج جدید و افزایش حمله ملخ ها دارد.

وی افزود: مبارزه با ملخ صحرایی بر اساس پایش های انجام شده و با استفاده از دستگاه های سم پاش و با سم های تأیید شده برای مبارزه با ملخ صورت گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سطح مبارزه با ملخ در استان فارس به بیش از 11 هزار هکتار رسید

سطح مبارزه با ملخ در استان فارس به بیش از 11 هزار هکتار رسید