مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اردیبهشت 1399 ساعت 06:512020-04-29پزشكي

افطار و سحر چه غذاهایی بخوریم؟


عضو هیئت علمی گروه تغذیه بالینی و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص تغذیه و روزه داری ضمن تاکید بر اینکه وعده سحر را حذف نکنیم، - عضو هیئت علمی گروه تغذیه بالینی و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص تغذیه و روزه داری ضمن تاکید بر اینکه وعده سحر را حذف نکنیم، نکاتی را درباره مواد غذایی مصرفی در وعده سحر و افطار مطرح کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، غزاله اسلامیان درباره علت اهمیت تغذیه در روزه داری گفت: اگر ما یک برنامه غذایی سالم داشته باشیم می توانیم دستگاه گوارش خود را که یکی از اجزای سیستم ایمنی بدن است، تقویت کنیم تا علاوه بر اینکه بتوانیم با بیماری های مختلف مبارزه کنیم از طرف دیگر بتوانیم روزه داری راحتی را نیز داشته باشیم.

وی افزود: به دلیل اینکه روزهای ماه رمضان با زمان طولانی تر مصادف شده و افراد مدت زمان زیادی از روز را روزه دار هستند، لذا خیلی مهم است که سه وعده سحر، افطار و شام را داشته باشند و بتوانند از راهکارهای تغذیه ای کمک بگیرند تا تشنگی را کنترل کنند و روزه داری خیلی خوبی داشته باشند.

اسلامیان خاطرنشان کرد: بر خلاف تصور بعضی از مردم، روزه داری باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن نمی شود و یک فرد سالم با رعایت رژیم غذایی صحیح و اصولی می تواند با روزه به عملکرد سیستم ایمنی بدنش کمک کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افطار و سحر چه غذاهایی بخوریم؟

افطار و سحر چه غذاهایی بخوریم؟