مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اردیبهشت 1399 ساعت 05:552020-04-29سياسي

احیای جنگل ها و مراتع در سقز ضروری است


سهراب احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در بازدید از روستاهای اسلام آباد، قشلاق ملا، خورده لوکی، کچل منگان و قشلاق پل موارد تخریب و تخلف را بررسی و با اهالی این روستاها در خصوص ضرر و زیان آسیب به منابع طبیعی گفت و گو کردیم.

وی افزود: در تعالیم دین مبین اسلام بر احترام و حفاظت از منابع طبیعی توصیه شده و از آنجا که مصرف بی رویه یا همان اسراف بزرگترین معضل منابع طبیعی است لذا تخریب منابع طبیعی از منکرات بوده و مهمترین امر به معروف حفاظت از آن است.

احمدی با بیان اینکه نتیجه تخریب منابع طبیعی در بلند مدت قابل مشاهده و مسایل و مشکلات همچون سیل و رانش زمین نتیجه تخریب منابع طبیعی در سالیان گذشته بوده است، تاکید کرد: لزوم حفاظت، اصلاح، توسعه و احیای جنگل ها و مراتع بسیار ضروری است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی باعث هجوم بهره برداران بر پیکر نیمه جان منابع طبیعی شده است، یادآور شد: به همین دلیل یکی از اهداف ما افزایش توانمندی جوامع محلی و ایجاد مشاغل جایگزین دامداری نظیر تولید کود ورمی کمپوست، صنایع تبدیلی و مشاغل دیگر است.

احمدی اضافه کرد: برای آموزش بهره برداران از توانمندی های اداره آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سقز استفاده خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای جنگل ها و مراتع در سقز ضروری است

احیای جنگل ها و مراتع در سقز ضروری است