مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اردیبهشت 1399 ساعت 05:162020-04-29سياسي

پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز ناوشکن جماران به اهتزاز درآمد


دراین مراسم با حضور استاندار هرمزگان وجمعی از فرماندهان نظامی وانتظامی همچنین رزمایش و مانور شناورهای سبک نیروی دریایی در خلیج همیشه فارس باشکوه خاصی برگزار و یاد این روز بزرگ نیز گرامیداشته شد.

استاندار هرمزگان دراین مراسم با تبریک فرارسیدن دهم اردیبهشت ماه، روز ملی خلیج فارس را به ملت ایران به ویژه مردم شریف استان هرمزگان وآرزوی سربلندی کشور عزیزمان در ابعاد مختلف گفت:دهم اردیبهشت، سالروز آزاد سازی جزایر خلیج فارس از استیلای 500 ساله استعمارگران ، نماد استکبار ستیزی و روحیه آزادی خواهی و مرزداری مردم هرمزگان است.

فریدون همتی افزود: هرمزگان در طول تاریخ همیشه از موقعیتی ویژه و استثنایی برخوردار بوده و خط اتصال تجارت و فرهنگ منطقه با دنیای خارج به ویژه آفریقا، آسیای شرقی (شرق دور) و اروپا بوده است و استیلا بر این آبراهه مهم به نوعی در دست داشتن نبض تجارت و فرهنگ جهان محسوب می شده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس در قرون متمادی خلیج فارس جولانگاه استعمارگران مختلفی از جمله پرتغالی ها، هلندی ها، انگلیسی ها و نیز آمریکایی ها بوده، اما ملت ایران و در راس آن هرمزگانی ها به عنوان مرزداران خلیج فارس در 500 سال پیش بر استعمارگری پرتغال برای همیشه پایان دادند و تمامی جزایر خلیج فارس و در راس آن جزیره هرمز آزاد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز ناوشکن جماران به اهتزاز درآمد

پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز ناوشکن جماران به اهتزاز درآمد