مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اردیبهشت 1399 ساعت 04:452020-04-29اقتصادي

تولید علوفه در کشور سالانه 5 درصد افزایش می یابد


مدیرکل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برنامه داریم تا تولید علوفه در کشور را سالانه 5 تا 6 درصد و متعاقب آن، تولید شیر را سالانه 3 تا 4 درصد افزایش دهیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، فرامک عزیز کریمی مدیرکل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه روز مزرعه انواع محصولات علوفه ای پاییزه با اشاره به اینکه تولید علوفه برای امنیت غذایی در کشور بسیار حائز اهمیت است، گفت: تامین گوشت، شیر و مایحتاج مردم در گرو تولید علوفه است.

وی ادامه داد: سالانه در حدود 20 میلیون تن محصولات علوفه ای در کشور تولید می شود که بیش از 85 درصد این تولیدات شامل دو محصول یونجه و ذرت علوفه ای است.

کریمی با بیان اینکه فصل رشد این محصول در فصل گرم و تابستان است، تصریح کرد: برای تولید این محصول آب زیادی مصرف می شود و این در حالی است که کشور ما شرایط خوبی به لحاظ منابع آب ندارد و ما موظف هستیم به دنبال محصولاتی باشیم که به لحاظ بهره وری شاخص های بالاتری داشته باشند و بتوانیم از بارندگی های فصل پاییز و زمستان استفاده کنیم.

وی ادامه داد:  گیاهان گرامینه (گراس ها) پتانسیل تولید در پاییز را دارد؛ در حال حاضر این تولید به صورت نمونه  در کرت های حدود 10 و 15  متری تولید شده و امروز تعدادی از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید علوفه در کشور سالانه 5 درصد افزایش می یابد

تولید علوفه در کشور سالانه 5 درصد افزایش می یابد