مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اردیبهشت 1399 ساعت 03:562020-04-29پزشكي

صاعقه هایی که جان می گیرد


بر اثر تخلیه بار الکتریکی بین 2 ابر، رعد و برق و بر اثر تخلیه این بار بین ابر و زمین، آذرخش یا صاعقه ایجاد می شود.

به گفته وی کارشناسان، اگر انسان در فضای باز و ارتفاعات باشد و طوفانی به پا شود و صاعقه ای بزند، همین پدیده دلربا چنان خطرناک می شود که می تواند در آنی قلب انسان را از کار بیندازد، شش ها را پاره کند، سبب سوختگی جدی در بدن و اختلالات عصبی شود و به چشم و گوش آسیب بزند و باعث کوری و کری شود و این خطر حتی در منزل و مکان های مسقف نیز وجود دارد.

هوایی که برق صاعقه از میان آن می گذرد به شدت گرم است و می تواند از طریق فلزاتی همچون گردنبند، دستبند، موبایل، آنتن ماشین، بدنه فلزی خودرو، آب استخر، رودخانه، فنس باغ ها، تراکتور و حتی درختان عبور کرده و وارد بدن انسان شود و فرد را دچار برق گرفتگی و سوختگی کند.

صاعقه هایی با برق قوی از نزدیک ترین بلندی که در زمین وجود دارد حتی اگر نارسانا باشد همچون درخت، برج، دکل یا فردی که بر بلندی قرار گرفته، تخلیه می شود و در صورت مواجهه، مرگ و آتش سوزی رخ می دهد.

وقوع 8 مورد صاعقه زدگی در چهارمحال و بختیاری طی سال گذشته وقوع صاعقه و رعد و برق در تمام طول سال وجود دارد اما این پدیده طبیعی در فصل بهار با وقوع رگبارهای بهاری بیش از هر زمان دیگری شکل می گیرد و از آنجا که در همین فصل مردم بیشتر به طبیعت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صاعقه هایی که جان می گیرد

صاعقه هایی که جان می گیرد