مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اردیبهشت 1399 ساعت 03:502020-04-29اقتصادي

کشت نخستین گیاه خارشتر در آذربایجان شرقی


در راستای اصلاح الگوی کشت محصولات زراعی، گیاه دارویی کم آبخواه خارشتر در سطح 10 هکتار از اراضی کشاورزی صوفیان برای اولین بار در استان کشت شد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر جهادکشاورزی شبستر گفت: در راستای اصلاح الگوی کشت محصولات زراعی، گیاه دارویی کم آبخواه خارشتر در سطح 10 هکتار از اراضی کشاورزی صوفیان برای اولین بار در استان کشت شد.

محمد توحیدی با اعلام این مطلب گفت: اراضی بخش صوفیان با اقلیم گرم و خشک یکی از رویشگاه های طبیعی و منحصر به فرد خارشتر در استان و محل مناسبی برای کشت گیاهان دارویی کم آبخواه استراتژیک و ارزشمند است.

وی با بیان این که گیاه خارشتر به صورت خودرو در زمین های آیش و مناطق بیابانی شهرستان رشد می کند، خاطرنشان کرد: با شناسایی و مطالعات مرکز تحقیقات، گیاه خارشتر که یک گیاه با نیاز آبی کم و مقاوم به شوری است در ترکیب کشت محصولات زراعی دارویی کم آبخواه قرار گرفته است.

وی گفت: بذر خارشتر به صورت تمام مکانیزه بین 10 تا 15 کیلوگرم در هر هکتار مصرف و در طول دوره رشد دو مرحله آبیاری می شود که به صورت نیمه چوبی و نیمه بوته ای تا ارتفاع 50 تا 150 سانتی متر رشد می کند و در طول دوره سه مرحله به صورت مکانیزه برداشت می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت نخستین گیاه خارشتر در آذربایجان شرقی

کشت نخستین گیاه خارشتر در آذربایجان شرقی