مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اردیبهشت 1399 ساعت 13:052020-04-28سياسي

تأکید سالاری بر افزایش اختیارات شوراها


عضو شورای شهر تهران به مناسبت نهم اردیبهشت ماه روز شوراها در یادداشتی که در اختیار ایسنا قرار داد بر افزایش اختیارات شوراها و توجه ویژه به جایگاه این تصمیمات تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متن یادداشت محمد سالاری – عضو شورای اسلامی شهر تهران به شرح زیر است: تشکیل شوراهای اسلامی شهر یکی از نقاط عطف تاریخ سیاسی ایران و گامی مهم در حرکت به سوی جامعه مدنی و تحقق جمهوریت نظام به عنوان یکی از آرمان های اصلی انقلاب اسلامی است که با فرمان تاریخی امام راحل در تاریخ 9 اردیبهشت ماه سال 1358 با حمایت های آیت الله طالقانی به بخشی مهم از قانون اساسی کشورمان تبدیل شد.

بر اساس اصول قانون اساسی ایران، اداره امور کشور باید به اتکاء آراء عمومی انجام شود.

شوراها جهت مشارکت هر چه بیشتر مردم بر سرنوشت خویش و اداره امور توسط خود مردم شکل گرفته اند، در تصمیم گیری شورایی خردجمعی حاکم است، لذا مشارکت و همفکری مردم تحت عنوان شورا می تواند از تصمیم گیری های تحکمی از بالا به پایین کاسته و مردم، خود در ساختار نظام و اداره حکومت نقش داشته باشند.

اکنون پس از 5 دوره فعالیت شوراها و تاریخ پرفراز و نشیب آن، باید نگرش مجموعه حاکمیت و نظام و بخصوص قوای مجریه و مقننه و نهاد شورای نگهبان به نهاد مردمی شورا تغییر کند و به این تصمیم برسند که نسبت به آسیب شناسی و ارز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید سالاری بر افزایش اختیارات شوراها

تأکید سالاری بر افزایش اختیارات شوراها