مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اردیبهشت 1399 ساعت 13:002020-04-28پزشكي

ترمیم سلول های قلب با یک پروتیین


محققان با بررسی تغییرات ایجاد شده روی سلول های کشت شده در شرایط ریزگرانش ایستگاه فضایی بین المللی دریافتند که با بیان یک پروتیین در سلول های قلب می توان به ترمیم آن کمک کرد.

- محققان با بررسی تغییرات ایجاد شده روی سلول های کشت شده در شرایط ریزگرانش ایستگاه فضایی بین المللی دریافتند که با بیان یک پروتیین در سلول های قلب می توان به ترمیم آن کمک کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از فیز، پرواز فضایی روی عملکرد بدن انسان از جمله نحوه عملکرد قلب و نحوه رفتار سلول ها که رفتار بافت قلب را تعیین می کنند، تاثیر می گذارد.

دانشمندان در حال مطالعه این تغییرات در ایستگاه فضایی بین المللی هستند و همچنان به اکتشافات مهم در این زمینه می پردازند.

محققان برای بررسی سلول های بنیادی قلبی، سلول های بنیادی قلب انسان یا سلول های بنیادی قلبی عروقی(CPC) را داخل ایستگاه فضایی کشت کردند.

این سلول های نابالغ قلب می توانند به چندین نوع مختلف سلول های قلبی و عروقی تبدیل شده و تعداد بیشتری از آنها را تولید کنند.

این تحقیقات نشان داد که پرواز فضایی بر ارتباطات درون و مابین سلول ها، رشد سلول و خصوصیات هسته سلول های بنیادی تأثیر می گذارد.

محققان به تازگی مسیر سیگنالینگ هیپو (Hippo) را در CPCهایی که در ایستگاه فضایی کشت شده اند با همان سلول های کشت شده در یک کلینواست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترمیم سلول های قلب با یک پروتیین

ترمیم سلول های قلب با یک پروتیین