مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اردیبهشت 1399 ساعت 11:152020-04-28پزشكي

کانون بیماری سالک در 31 روستای مراوه تپه شناسایی شد


امانگلدی ضمیر روز سه شنبه در نخستین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی مراوه تپه اظهار داشت: برای پیشگیری از شیوع بیماری سالک، کار مبارزه با کانون این بیماری تا شعاع 500 متری این روستاها با انجام طعمه گذاری و لانه کوبی طی هفته آینده با مشارکت دهیاران، شوراها، گروه های داوطلب و خانه بهداشت روستا انجام می شود.

وی یادآور شد: سال گذشته 161 نفر از اهالی مناطق روستایی مراوه تپه به بیماری سالک مبتلا شدند که با انجام به موقع اقدامات درمانی توسط پرسنل زحمتکش مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان مداوا شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، سالک یک بیماری پوستی طولانی مدت همراه با درد و زخم است که انگل آن از حیوانات جونده به ویژه نوعی موش صحرایی به نام رومبوموس و از طریق پشه خاکی به انسان منتقل می شود.

لیشمانیوز یا سالک یکی از بیماری های انگلی شایع در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری جهان بوده و تهدیدی برای سلامت عمومی محسوب می شود، انواع این بیماری به صورت ضایعات پوستی (سالی) و احشایی (کالازار ) بروز می کند.

زخم و نشانه بیماری سالک دو تا هشت ماه پس از گزش به صورت ورمی سرخ رنگ و بدون درد وجود داشته و پس از مدتی اندازه زخم گسترش یافته و به چند میلی متر یا چند سانتی متر می رسد و این زخم در نواحی باز بدن مانند صورت، دست و پا بیشتر دیده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کانون بیماری سالک در 31 روستای مراوه تپه شناسایی شد

کانون بیماری سالک در 31 روستای مراوه تپه شناسایی شد