مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اردیبهشت 1399 ساعت 10:152020-04-28اقتصادي

اختلاف آماری گمرک و اتاق بازرگانی درباره تعداد کامیون های صادراتی به عراق


عضو هیأت رییسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به کندی صادرات کالا از ایران به عراق گفت: آمار اعلامی گمرک در مورد تعداد عبور کامیون های حمل بار کالاهای صادراتی ایران به عراق از طریق مرزهای زمینی بیش از آمار اتاق بازرگانی ایران و عراق است.

- سیدحمید حسینی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد وضعیت صادرات کالا از مرزهای زمینی ایران به عراق در شرایط شیوع ویروس کرونا، گفت: در حال حاضر فقط مرزهای کردستان عراق به روی صادرات کالاهای ایرانی باز است و مرزهای عربی این کشور همچنان بسته است.

  عضو هیأت مدیره اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه وضعیت صادرات به عراق با توجه به بسته بودن مرزها چندان خوب نیست، افزود: اگرچه دائما از سوی عراق قول بازگشایی مرزها داده می شود، اما در عمل اتفاق خاصی را شاهد نیستیم.

  وی با بیان اینکه در روزهای اخیر دو بازارچه مرزی نیز بازگشایی شده است، گفت: متأسفانه کندی جابجایی بار در گمرک به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی و انتقال بار از کامیون های ایرانی به کامیون های عراقی موجب لطمه به کیفیت کالاهای صادراتی به خصوص میوه  و تره بار شده است.

  حسینی بیان داشت: اگرچه براساس آمار اتاق بازرگانی ایران و عراق به طور متوسط روزانه بین 240 تا 250 کامیون از هر مرز باز بین ایران و کردستان عراق عبور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختلاف آماری گمرک و اتاق بازرگانی درباره تعداد کامیون های صادراتی به عراق

اختلاف آماری گمرک و اتاق بازرگانی درباره تعداد کامیون های صادراتی به عراق