مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اردیبهشت 1399 ساعت 07:562020-04-28سياسي

زندگینامه حدود 120 نفر از دانشمندان 2 قرن منطقه سیستان گردآوری شد


رضا کیخاآریا روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سیستان در قرن چهارم و پنجم مرکز دانشمندان جهان اسلام بوده و در این دوران جماعتی از دانشمندان در این منطقه زندگی می کردند.

وی گفت: اسامی تعدادی از این دانشمندان را داشتیم اما با همکاری کتابخانه آستان قدس رضوی به منابع دست اولی در مورد زندگینامه بزرگان و مشاهیر این منطقه که در آنجا نگهداری می شد دست یافتیم.

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زابل افزود: البته همچنان تحقیقات در مورد زندگینامه بزرگان و نام آوران سده های دوم، سوم، چهارم و پنجم این منطقه در حال انجام است.

وی بیان کرد: مرکز اسناد میراث فرهنگی حوزه سیستان سعی دارد این زندگینامه ها را در اختیار پژوهشگرانی که نیاز داشته باشند قرار دهد.

کیخا آریا گفت: احتمالا این دانشمندان که در حوزه های مختلف از جمله دینی، مذهبی، جغرافیا، نجوم و شعر در منطقه سیستان فعالیت می کردند بیش از 500 نفر بوده اند.

وی همچنین به مرمت ساختمان بانک ایران و انگلیس اشاره کرد و اظهارداشت: مرمت این بنا تا حدودی در سال 98 انجام شده و تنها بخشی از محوطه سازی و تاسیسات باقی مانده است.

وی گفت: ساختمان بانک ایران و انگلیس یکی از بناهای شاخص اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی در منطقه سیستان است که در صورت تامین اعتبار این بنا امسال به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زندگینامه حدود 120 نفر از دانشمندان 2 قرن منطقه سیستان گردآوری شد

زندگینامه حدود 120 نفر از دانشمندان 2 قرن منطقه سیستان گردآوری شد