مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اردیبهشت 1399 ساعت 05:302020-04-28بين الملل

تحلیلگر آمریکایی تلاش پامپئو برای توسل به مکانیسم ماشه را به سخره گرفت


با شدت گرفتن گمانه زنی های رسانه ای درباره تلاش وزیر خارجه آمریکا برای توسل به یک بند برجام به منظور تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، یک تحلیلگر ارشد آمریکایی این تلاش را به تمسخر گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، استفان والت تحلیلگر ارشد آمریکایی، استاد روابط بین الملل دانشگاه هاروارد و از چهره های شناخته شده مکتب واقعگرایی، تلاش وزیر خارجه کشورش برای توسل به مکانیسم ماشه در برجام را امر و نهی کردن یک فرد مطلقه به همسر سابقش خوانده است.

والت در پیامی توییتری نوشت: تلاش پامپئو برای کلید زدن ساز و کار بازگشت خودکار (مکانیسم ماشه) برجام بعد از اینکه ایالات متحده این توافق را رها کرد و دور انداخت، شبیه به کسی است که همسرش را رها می کند، طلاق می گیرد و سپس می گوید که اوست که درباره دیدار همسرش با دیگران تصمیم گیر است .

پیام توییتری این کارشناس ارشد آمریکایی بعد از آن منتشر شده که طی روزهای اخیر رسانه ها از تشدید تلاش های مایک پامپئو وزیر خارجه دولت ترامپ برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران با استناد به حق واشنگتن برای کلید زدن مکانیسم ماشه خبر دادند.

این مکانیسم که با نام های دیگری مانند ساز و کار حل و فصل اختلافات یا ساز و کار بازگشت خودکار تحریم ها هم شناخته می شود، به اعضای برجام این امکان را می دهد که در صورت نقض این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیلگر آمریکایی تلاش پامپئو برای توسل به مکانیسم ماشه را به سخره گرفت

تحلیلگر آمریکایی تلاش پامپئو برای توسل به مکانیسم ماشه را به سخره گرفت