مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اردیبهشت 1399 ساعت 03:152020-04-27سياسي

انتظار فرج؛ بخشی از فرج است


مصطفی راهی در این یادداشت که نسخه ای از آن روز سهشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آورده است: ماجرای انتظار فرج در دل خود نکات فراوانی را دارد که توجه به آن می تواند شاه کلیدی برای برون رفت از فشارهای دنیای کنونی باشد.

از هر زاویه که به این فرهنگ پربار نگاه بیندازیم چشمه های جوشانی را کشف خواهیم کرد که اتفاقا در این روزهای پرتلاطم و نفس گیر که کشور ایران اسلامی و کل منطقه اطرافمان و حتی کل جهان درگیر مسائلی جدید شده اند، همه بشریت به آن نیازمندند.

درست است که فرج و گشایش اصلی در ظهور حضرت حجت (عج) است و آیات و روایات فراوانی دراین باره نیز وجود دارد اما یکی از سوالاتی که در فضای انتظار فرج مطرح است و پاسخ دادن به آن نیز کمکی است به ماجرای ترویج فرهنگ انتظار و افزایش کمی و کیفی منتظران ظهور حضرت ولی عصر (عج) این است که بدانیم آیا فرهنگ انتظار در دل خود جدای از این که در چه زمانی حضرت ظهور کنند برای انسان ها گشایشی ایجاد می کند یا نه؟.

آیا فرهنگ انتظار در بهبود کیفیت زندگی بشریت تاثیر قابل توجهی دارد؟ که اگر پاسخ به این سوال مثبت باشد می توان آن را به عنوان سبک زندگی به جوامع انسانی معرفی کرد.

کنکاش در روایات، ما را به روایات نابی می رساند که این ادعای ما را ثابت می نماید که در دل انتظار فرج، گشایش قرار دارد و منظور از این گشایش چیز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتظار فرج؛ بخشی از فرج است

انتظار فرج؛ بخشی از فرج است