مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اردیبهشت 1399 ساعت 17:152020-04-27اقتصادي

تولید مواد ضدعفونی کننده در گلستان 7 برابر شد


مهدی غفاری عصر امروز دوشنبه در جلسه هم اندیشی رییس جمهوری با روسای پارک های علم و فناوری که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد اظهار داشت: پس از تامین همه نیاز استان به این مواد و اشباع بازار، 85 درصد مواد تولید شده این شرکت ها به مصرف استان های دیگر می رسد.

وی بیان کرد: شرکت های دانش بنیان استان از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون همه توان خود را برای مقابله با این بیماری به کار گرفتند و با تولید 800 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده در 2 ماه، نقش موثری در رفع دغدغه مراکز درمانی، بیمارستان ها و شهروندان برای تامین مواد بهداشتی مورد نیاز مقابله با کرونا داشتند.

رییس پارک علم و فناوری گلستان افزود: در زمینه تولید دارو هم 2 شرکت دانش بنیان نیاک و گیاه اسانس استان تولید داروهای تقویت کننده سیستم ایمنی و کاهش عوارض ناشی از کرونا را با 10 برابر ظرفیت آغاز کردند.

غفاری درباره تولید دستگاه ها و تجهیزات موردنیاز برای ضدعفونی معابر و اماکن گفت: با تلاش نخبگان استان، دستگاه ضدعفونی کننده اتوماتیک در تعداد زیاد تولید و در اختیار مراکز تجمعی و پرتردد قرار گرفت.

وی با اشاره به فعالیت یکی از استارتاپ های استان در غربالگری بیماران کرونایی گفت: با استفاده از نرم افزار تولید شده این شرکت، ثبت و توزیع داروهای درمانی و پیگیری روند درمان بیماران در حال ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید مواد ضدعفونی کننده در گلستان 7 برابر شد

تولید مواد ضدعفونی کننده در گلستان 7 برابر شد