مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اردیبهشت 1399 ساعت 09:402020-04-27اقتصادي

روایت گنجینه زنده بشری در یزد از دوخت لحاف طلا برای زوج اماراتی


زرگر یزدی که نامش به عنوان تنها گنجینه زنده بشری یزد در فهرست آثار ناملموس کشور به ثبت رسیده و جزو تعداد انگشت شمار اساتید ساخت زیورآلات خاص سنتی در کشور است، - ایسنا/یزد زرگر یزدی که نامش به عنوان تنها گنجینه زنده بشری یزد در فهرست آثار ناملموس کشور به ثبت رسیده و جزو تعداد انگشت شمار اساتید ساخت زیورآلات خاص سنتی در کشور است، دولت را تنها ناجی ظرفیت اقتصادی و گردشگری طلای یزد می داند و می گوید: دولت با پرداخت وام های ارزان به ازای تهیه یک کیلوگرم طلا می تواند نه تنها این صنعت بلکه شاغلان و صنعتگرانی که در خطر بیکاری هستند را نجات دهد.

محمد حسین منتظری تنها شخصی است که در یزد به عنوان گنجینه زنده بشری در فهرست آثار نالموس ملی ثبت شده و تاکنون 55 سال از عمرش را صرف زرگری و صنعت طلای یزد کرده است و جزو اساتید انگشت شمار باقی مانده کشور در تولید زیورآلات خاص سنتی است.

وی که روزگاری کارگاهی پر رونق و پر شور و حال داشته، این روزها نه تنها خود در گوشه ای نشسته و نظاره گر سکوت و خلوت این کارگاه است بلکه آینده صنعت طلا در یزد را نیز روشن نمی بیند؛ مگر آن که دولت دست به روی دست نگذاشته و برای نجات آن همتی کند.

حاج حسین که از قدیمی های بازار طلاست و از سر تا ته بازار می شناسنش، صنعت طلا را پشتوانه صنعت گردشگری می داند و در مورد ارتباط ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت گنجینه زنده بشری در یزد از دوخت لحاف طلا برای زوج اماراتی

روایت گنجینه زنده بشری در یزد از دوخت لحاف طلا برای زوج اماراتی