مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اردیبهشت 1399 ساعت 09:302020-04-27اقتصادي

دولت تنها ناجی صنعت کهن طلای یزد است


زرگر یزدی که تنها گنجینه زنده بشری یزد در فهرست آثار ناملموس کشور به ثبت رسیده و جزو تعداد انگشت شمار اساتید ساخت زیورآلات خاص سنتی در کشور است، - دولت را تنها ناجی ظرفیت اقتصادی و گردشگری طلای یزد می داند و می گوید: دولت با پرداخت وام های ارزان به ازای تهیه یک کیلوگرم طلا می تواند نه تنها این صنعت بلکه شاغلان و صنعتگرانی که در خطر بیکاری هستند را نجات دهد.

محمد حسین منتظری تنها شخصی است که در یزد به عنوان گنجینه زنده بشری در فهرست آثار نالموس ملی ثبت شده و تاکنون 55 سال از عمرش را صرف زرگری و صنعت طلای یزد کرده است و جزو اساتید انگشت شمار باقی مانده کشور در تولید زیورآلات خاص سنتی است.

وی که روزگاری کارگاهی پر رونق و پر شور و حال داشته، این روزها نه تنها خود در گوشه ای نشسته و نظاره گر سکوت و خلوت این کارگاه است بلکه آینده صنعت طلا در یزد را نیز روشن نمی بیند؛ مگر آن که دولت دست به روی دست نگذاشته و برای نجات آن همتی کند.

حاج حسین که از قدیمی های بازار طلاست و از سر تا ته بازار می شناسنش، صنعت طلا را پشتوانه صنعت گردشگری می داند و در مورد ارتباط این دو صنعت به خبرنگار ایسنا، می گوید: گردشگرانی همه ساله تنها به علت و بهانه خرید طلا به یزد می آیند و در کنار طلا، از جاذبه های یزد نیز دیدن می کنند و همین ظرفیت ها منجر شده تا یزد بتوان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت تنها ناجی صنعت کهن طلای یزد است

دولت تنها ناجی صنعت کهن طلای یزد است