مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اردیبهشت 1399 ساعت 07:352020-04-27اقتصادي

5 هکتار زمین در بوکان به خزانه نشای چغندرقند اختصاص یافت


انور امینی خواه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کشت نشای چغندرقند در روستاهای قازلیان و اوچ تپه بوکان با استفاده از یک دستگاه TD -18 که توسط کارشناسان این شهرستان طراحی و ساخته شده، صورت می گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اجرای طرح های احیای دریاچه ارومیه و در راستای کشت چغندر نشایی با هدف کاهش مصرف نهاده هایی مانند کود و سم به ویژه کاهش مصرف منابع آب، این نوع کشت از سال گذشته در بوکان اجرا شده و با توجه به دستیابی اهداف طرح و تولید مناسب و تمایل کشاورزان، امسال نیز تداوم یافته است.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود که این پنج هکتار، نشای مورد نیاز 45 هکتار از اراضی زیر کشت چغندر این شهرستان را تامین کند.

مدیر جهاد کشاورزی بوکان افزود: سال گذشته نیز پنج هکتار از اراضی این شهرستان توسط یکی از کارشناسان بازنشسته این سازمان به خزانه کشت نشایی چغندرقند اختصاص یافت که 34.

5 هکتار را زیر پوشش خود قرار داد.

امینی خواه متوسط عملکرد چغندر قند تولیدی حاصل از بذر نشایی در این شهرستان در سال زراعی گذشته را 55 تن در هر هکتار با عیار 16 اعلام کرد و گفت: در این نوع کشت محصولی سالم تر با سم و کود کمتر برداشت خواهد شد و محصول زمان کمتری در خاک می ماند و درنتیجه علف هرز آن نیز به شدت کاهش خواهد یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 هکتار زمین در بوکان به خزانه نشای چغندرقند اختصاص یافت

5 هکتار زمین در بوکان به خزانه نشای چغندرقند اختصاص یافت