مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اردیبهشت 1399 ساعت 05:502020-04-27اقتصادي

بازسازی قنات های تخریب شده عاملی برای عدم مهاجرت معکوس


یکی از راه های بازگشت دوباره جوانان به روستاها توجه به بازسازی قنات ها است که زمینه رونق کشاورزی و اشتغال پایدار را در این مناطق فراهم می کند.

- علیرضا هاشم آبادی، در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اظهار اینکه در بارش های اخیر در بازه زمانی دو ساعت، 124 میلی متر بارندگی در شهرستان جوین ثبت شده است، گفت: این بارش ها باعث سیلابی شدن رودخانه ها و همچنین سر ریز شدن سدهای یام و کمایستان و باعث خسارت های فراوانی به شهروندان جوینی در بخش کشاورزی، راه و منازل مسکونی شد.

مدیر جهاد کشاورزی جوین با اظهار اینکه با وجود سد یام و کمایستان خوشبختانه سیلاب مهار شد، افزود: باید جهت کاهش خطرات آینده و به منظور افزایش ظرفیت عملیات لایروبی مخازن سد و بندهای خاکی بالا دست هر چه زودتر انجام شود.

از بین رفتن پوشش گیاهی به دلیل ساخت و سازهای بی رویه وی با بیان اینکه سیل به تنهایی بلا نیست بلکه می توان گفت بخشی از اثرات تخریبی آن نتیجه عملکرد انسان ها است که باعث می شود بارش باران و وقوع سیل خسارت هایی را به دنبال داشته باشد، افزود: از مهمترین این اقدام ها تخریب خاک و پوشش گیاهی است که زمینه ساز ایجاد سیل در مناطق مختلف شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازسازی قنات های تخریب شده عاملی برای عدم مهاجرت معکوس

بازسازی قنات های تخریب شده عاملی برای عدم مهاجرت معکوس