مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اردیبهشت 1399 ساعت 05:102020-04-27اجتماعي

آغاز تخمگذاری پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در تالاب یعقوب آباد


مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: با آب گیری تالاب اله آباد و افزایش محدوده پوشش گیاهی، جمعیت فراوانی از انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی در حال تخمگذاری هستند.

- حسن عباس نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بارش های فروردین امسال در افزایش آب تالاب یعقوب آباد آبیک زمینه را برای حضور پرندگان مهاجری که از سمت جنوب به شمال مهاجرت می کنند مهیا کرد، گفت: تالاب یعقوب آباد که به عنوان مامن گونه های مختلف جانوران از جمله پرندگان مهاجر در جنوب شهرستان آبیک محسوب می شود، جز تالاب فصلی آبدار بوده که از رودخانه ها و مسیل های زیاران، بهجت آباد، جزمه، شهر آباد مشروب می شود.

وی تصریح کرد: با آب گیری تالاب اله آباد محدوده پوشش گیاهی تقویت شده وجمعیت فراوانی از انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی شامل غاز خاکستری، نوک پهن، فیلوش، کله سبز، خوتکا، چنگر، گیلانشاه، آنقوت، تنجه، درنا، فلامینگو، حواصیل خاکستری، اگرت، خروس کولی، انواع آبچیلک و پرندگان خشکزی شامل هوبره، کوکر شکم سیاه، سنقر خاکستری، سارگپه معمولی در محدوده آبگیری شده مشاهده می شود که برخی ازگونه ها در حال تخمگذاری هستند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین با اشاره به میزان حداقل نیاز آبی سالانه تالاب یعقوب آباد آبیک بر اساس مطالعات دانشگاهی گفت: خوشبختانه با وارد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز تخمگذاری پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در تالاب یعقوب آباد

آغاز تخمگذاری پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در تالاب یعقوب آباد