مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اردیبهشت 1399 ساعت 10:562020-04-26اقتصادي

بهره گیری از ظرفیت آب سبز در دیم زارها در سال جهش تولید


ظرفیت بسیار خوبی در زمینه استفاده از آب سبز (باران) در دیم زارها داریم که بخش آب و خاک و زراعت می توانند با تهیه یک طرح جامع بر روی آن کار کنند.

- معاون وزیر جهاد گفت: ظرفیت بسیار خوبی در زمینه استفاده از آب سبز (باران) در دیم زارها داریم که بخش آب و خاک و زراعت می توانند با تهیه یک طرح جامع بر روی آن کار کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علی مراد اکبری در اولین گردهمایی مدیران ستادی و استانی معاونت آب و خاک که امروز به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: 13 پروژه آبیاری تحت فشار و صدها پروژه بزرگ در سال گذشته داشتیم که در رابطه با تجهیز و نوسازی قنوات و تأمین آب بود.

وی افزود: در روزهای پایانی اسفند ماه 1,500 میلیارد تومان اعتبار به استان ها تزریق کردیم در حالی که با شرایط سخت تأمین مالی و شیوع بیماری کرونا مواجه بودیم.

اکبری تأکید کرد: 85 درصد از اعتبارات وزارت جهاد کشاورزی در اختیار بخش آب و خاک در استان ها است.

وی با اشاره به امضای سند بهره وری آب گفت: سند بهره وری آب در زمان مهندس حجتی با اتاق بازرگانی ایران امضا شد که سال گذشته مقرر شد عملیاتی شود و به تمام استان ها ابلاغ شد.

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی افزود: این سند پایه و اساسی برای بهره وری آب در کشور است و به زودی عملیاتی خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره گیری از ظرفیت آب سبز در دیم زارها در سال جهش تولید

بهره گیری از ظرفیت آب سبز در دیم زارها در سال جهش تولید