مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اردیبهشت 1399 ساعت 07:572020-04-26اجتماعي

مبازره با علف های هرز 160 هزار هکتار از عرصه های کشاورزی اصفهان


منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به عملیات مبازره با علف های هرز 160 هزار هکتار از عرصه های کشاورزی استان اصفهان اظهار داشت: پایش، سم پاشی و کنترل بیماری های گندم در سطح 60 هزار و 358 هکتار از مزارع گندم و جو ادامه دارد.

وی بیان داشت: قارچ زنگ گندم یکی از بیماری های شناخته شده غلات است که تاکنون در 583 هکتار از اراضی گندم و جو برای مقابله با آن اقداماتی انجام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اشاره به مهمترین آفت گندم و جو یعنی سن غلات ، گفت: این آفت با تغذیه از گندم و جو در مراحل مختلف رویشی موجب کاهش عملکرد (خسارت کمی) و از بین بردن خاصیت نانوایی (خسارت کیفی) می شود که برای مقابله با آن در پنج هزار هکتار از مزارع گندم و جو اقداماتی انجام شده است.

خطر آفت مگس مدیترانه ای برای 300 هکتار از اراضی کشاورزی اصفهان وی اشاره ای هم به آفات نباتی به عنوان بخش عظیمی از خسارات کشاورزی داشت و افزود: یکی از آفت های رایج در عرصه های کشاورزی استان اصفهان که از مهرماه فعال می شود، آفت مگس میوه مدیترانه ای است که در 300 هکتار از اراضی کشاورزی که توسط این آفت تهدید می شود اقدامات پیشگیرانه در حال انجام است.

شیشه فروش اشاره ای هم به آفت کرم خراط داشت و گفت: میزبان کرم خراط ساقه دار درخت گردو است که عملیات مقابله با این آفت در 400 هک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبازره با علف های هرز 160 هزار هکتار از عرصه های کشاورزی اصفهان

مبازره با علف های هرز 160 هزار هکتار از عرصه های کشاورزی اصفهان