مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اردیبهشت 1399 ساعت 07:362020-04-26اقتصادي

کنترل آفت ملخ در 14 هزار هکتار از مراتع طارم آغاز شد


جواد تاراسی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کانون یابی های ملخ در طارم از نیمه دوم اسفند آغاز شده است، افزود: هم اکنون اکیپ ها در عرصه ها و مراتع مشغول فعالیت بوده و کانون ها را شناسایی می کنند.

وی ادامه داد: در ابتدا مراتع و مزارع آلوده به این آفت کانون یابی و با پرچم آبی رنگ و پس از سم پاشی محل مورد نظر با پرچم قرمز رنگ علامت گذاری می شود تا دامداران و زنبورداران جهت جلوگیری از آثار سم پاشی به این منطقه وارد نشوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، شهرستان طارم در شمال استان زنجان به دلیل داشتن شرایط آب و هوایی خاص مرکز ملخ های شاخک بلند و کوتاه از جمله ملخ مراکشی است و شناسایی کانون های تخم ریزی ملخ ها و اجرای به موقع عملیات سمپاشی موجب دفع خطر حمله ملخ ها به مراتع و مزارع می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان همچنین گفت: در سال زراعی جاری عملیات مبارزه با آفت سن گندم در سطح 135 هزار هکتار از مزارع این استان انجام می شود.

وی با بیان اینکه آفت سن از موانع تولید گندم است، گفت: سال گذشته در 106 هزار هکتار از اراضی اقدام به کنترل مبارزه با سن گندم شد که هدف گذاری امسال کنترل 20 هزار هکتار سن مادر و 115 هزار هکتار نیز پوره است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنترل آفت ملخ در 14 هزار هکتار از مراتع طارم آغاز شد

کنترل آفت ملخ در 14 هزار هکتار از مراتع طارم آغاز شد