مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اردیبهشت 1399 ساعت 07:262020-04-26اجتماعي

تالاب نیمه خشک جازموریان با بارش های فصلی بهاره آبگیری شد


مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: آبگیری تالاب نیمه خشک جازموریان ناشی از بارندگی های فصلی جان تازه ای به این تالاب و ساکنان حاشیه آن بخشید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، وحید پور مردان اظهار داشت: تالاب جازموریان در شهرستان دلگان و مرز مشترک 2 استان سیستان و بلوچستان و کرمان واقع شده و دارای منابع آبگیری از هر 2 استان است و خوشبختانه با بارش های فصلی بهار امسال و جمع آوری روان آب های حوضه آبریز، در شرایط مناسبی قرار دارد.

وی گفت: بارش های زمستان گذشته و اوج گیری بارش ها در فصل بهار، پوشش گیاهی مناسبی در بستر تالاب جازموریان و مناطق اطراف آن ایجاد کرده و آبگیری تالاب از روان آب ها و سیلاب های حوضه آبریز موجب احیای این تالاب شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: یکی از اهداف مهم افتتاح نمایندگی حفاظت محیط زیست در شهرستان دلگان بررسی وضعیت این تالاب و برنامه های احیای است تا از نزدیک روند احیا و بازگشت حیات وحش به منطقه را بررسی کند.

وی بیان کرد: آموزش جوامع محلی، ایجاد نمایندگی محیط زیست در حوزه شهر دلگان، برنامه بازدیدهای مرتب و مداوم یگان حفاظت محیط زیست دلگان، بازدیدها و پایش های مداوم تیم های کارشناسی محیط زیست، راه اندازی شبکه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تالاب نیمه خشک جازموریان با بارش های فصلی بهاره آبگیری شد

تالاب نیمه خشک جازموریان با بارش های فصلی بهاره آبگیری شد