مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اردیبهشت 1399 ساعت 06:002020-04-26دانش

ساخت انواع موتورهای سامانه های فضایی در کشور بومی سازی شد


رییس پژوهشگاه فضایی ایران از موفقیت محققان این پژوهشگاه در زمینه طراحی و ساخت تراسترهای شیمیایی تک پیشرانه و دوپیشرانه مورد نیاز سامانه های فضایی خبر داد.

- رییس پژوهشگاه فضایی ایران از موفقیت محققان این پژوهشگاه در زمینه طراحی و ساخت تراسترهای شیمیایی تک پیشرانه و دوپیشرانه مورد نیاز سامانه های فضایی خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر حسین صمیمی با بیان این مطلب گفت: نمونه های مهندسی تراسترهای تک پیشرانه و دوپیشرانه در پژوهشکده سامانه های حمل ونقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران ساخته شده و آزمون های عملکردی را به خوبی پشت سر گذاشته اند.

وی با بیان اینکه سامانه های فضایی مانند ماهواره ها، سفینه ها و ماه نشین ها برای حرکت در فضا و کنترل موقعیت خود از موتورهای ویژه ای به نام تراستر استفاده می کنند، اظهار کرد: گستردگی محدوده نیروی رانش تولیدی، امکان روشن و خاموش کردن به دفعات، کنترل پذیری مناسب و همچنین سابقه طولانی استفاده موفقیت آمیز از این نوع موتورها در دنیا، باعث شده است که این سامانه های کم پیشران به عنوان پرکاربردترین تراسترها در انواع مأموریت های فضایی به کار برده شوند.

صمیمی خاطرنشان ساخت: با توسعه فناوری تراسترهای تک پیشرانه و دوپیشرانه، امکان تعریف مأموریت های گسترده و متنوعی برای محموله های فضایی و ماهواره ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت انواع موتورهای سامانه های فضایی در کشور بومی سازی شد

ساخت انواع موتورهای سامانه های فضایی در کشور بومی سازی شد