مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اردیبهشت 1399 ساعت 05:302020-04-26اقتصادي

کالبدشکافی نبرد بزرگ بر سر سهم بازار نفت/ نقشه ژئو انرژی دنیا تغییر خواهد کرد


دنیا به تدریج در حال پذیرش وجود ویروس کرونا به عنوان بخشی از واقعیات جامعه است که باید بر مبنای آن زندگی فردی و اجتماعی را شکل داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شیوع گسترده ویروس کرونا در کشورهای مختلف و اتخاذ سیاست قرنطینه خانگی توسط دولت ها، تقاضای جهانی نفت را به شدت کاهش داد، به طوری که در حال حاضر بازار جهانی نفت با مازاد عرضه 20 میلیون بشکه ای مواجه شده است.

افت شدید تقاضا، قیمت های جهانی نفت را بعضا به زیر 10 دلار رساند تا بدین صورت کشورهای تولیدکننده نفت خام بیشترین ضرر و زیان را از تحولات ناشی از شیوع کرونا متحمل شوند.

   در نتیجه برای بازگشت ثبات به بازار و افزایش قیمت جهانی نفت در اقدامی بی سابقه، همه کشورهای تولیدکننده نفت متعهد شدند که میزان تولید نفت خود را کاهش دهند.

در این بین تولیدکنندگان عضو اوپک، اوپک پلاس و گروه G20 در توافقی هماهنگ کاهش 19 میلیون بشکه ای تولید نفت را پذیرفتند تا بدین صورت بازار نفت در آستانه بازگشت به ثبات قرار گیرد.

اما نگاهی دقیق تر به حضور همه تولیدکنندگان نفت از جمله عربستان، روسیه و آمریکا در توافقات مربوط به کاهش تولید از جهاتی می تواند حائز اهمیت باشد.

در این بین شاید این توافق همه جانبه، نشانگر تغییراتی مهم در صورت بندی آینده بازار جهانی نفت باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کالبدشکافی نبرد بزرگ بر سر سهم بازار نفت/ نقشه ژئو انرژی دنیا تغییر خواهد کرد

کالبدشکافی نبرد بزرگ بر سر سهم بازار نفت/ نقشه ژئو انرژی دنیا تغییر خواهد کرد