مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اردیبهشت 1399 ساعت 05:072020-04-26اجتماعي

نگرشی بر مصرف آب سبز در کشاورزی چهارمحال و بختیاری


باران در بحث آب مجازی به دو نوع آب آبی و آب سبز تقسیم می شود، آب آبی، همان آب ناشی از بارندگی است که در منابع آب سطحی نظیر رودها و رودخانه ها جاری می شود و یا از طریق نفوذ در خاک به سفره های آب زیرزمینی می پیوندد، اما آب سبز مقدار رطوبت خاک در ناحیه غیراشباع خاک است.

این رطوبت ناشی از بارش باران و ذخیره آن در خاک است که گیاه می تواند از آن استفاده کند و از طریق تبخیر و تعرق به صورت مجدد به جو برمی گردد.

امروزه اهمیت آب سبز، چون آب حاصل از باران است و نیاز به هزینه های زیاد برای انتقال ندارد، در کشت دیم نمایان شده است و بیش از گذشته به آن توجه می شود.

کمبود آب شیرین یکی از مهم ترین مسائل دنیای امروز است، به گونه ای برخی گزارشهای بین المللی حاکی از آن است که بیش از یک میلیارد نفر از مردم جهان به آب سالم دسترسی ندارند و طبق گزارش سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، تقاضای جهانی آب تا سال 2050 حدود 55 درصد افزایش می یابد.

اهمیت این مساله زمانی بیشتر مشخص می شود که بدانیم جمعیت جهان سالانه به طور چشم گیری در حال افزایش است و این جمعیت نیاز به تامین غذا دارد و در مقیاس جهانی کشاورزی 70درصد، صنعت 20 درصد و شرب و بهداشت 10درصد آب شیرین را مصرف می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرشی بر مصرف آب سبز در کشاورزی چهارمحال و بختیاری

نگرشی بر مصرف آب سبز در کشاورزی چهارمحال و بختیاری