مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اردیبهشت 1399 ساعت 03:162020-04-25پزشكي

برداشت گیاه آنغوزه در مهریز ممنوع شد


آنغوزه از دیرباز به عنوان طعم دار کردن و گیاهان دارویی استفاده می شده است این گیاه هنوز هم گاهی در گیاه درمانی های مدرن مورد استفاده قرار می گیرد که به ویژه در درمان هیستری، برخی شرایط عصبی، برونشیت، آسم و سیاه سرفه بسیار ارزشمند است.

سیدعلی باقری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مردم در صورت مشاهده هرگونه برداشت غیرقانونی از این گیاه مراتب را برای نظارت و بررسی موضوع و برخورد با متخلفان گزارش کنند.

وی ادامه داد: طبق مقررات برداشت هرگونه گیاه آنغوزه بدون مجوز در شهرستان و مراتع بخش مرکزی غیر قانونی و جرم محسوب می شود و دارای پیگرد قانونی است .

این مسوول اظهار کرد: این گیاه یکی از محصولات مهم مراتع منطقه است که بهره برداری از آن فقط با اخذ مجوز و تعیین بهره بردار از سوی اداره منابع طبیعی امکان پذیر است .

به گفته باقری، مهریز از قطب های اصلی رویش آنغوزه استان یزد محسوب می شود که برای حفظ این گیاه باید مردم و مسافران همکاری لازم را با منابع طبیعی داشته باشند.

همچنین این مسوول پیشتر به ایرنا گفته بود: برداشت گیاه خوراکی ریواس در مراتع بخش مرکزی این شهرستان تا اطلاع ثانوی ممنوع است در صورت مشاهده با متخلفان برخورد می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت گیاه آنغوزه در مهریز ممنوع شد

برداشت گیاه آنغوزه در مهریز ممنوع شد