مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اردیبهشت 1399 ساعت 14:102020-04-25پزشكي

چگونه نفس عمیق استرس را کنترل می کند؟


روانشناس بالینی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: استفاده از تکنیک های تنفس عمیق، ذهن آگاهی و ریلکسیشن در کنترل استرس بسیار کمک کننده است.

- دکتر گلناز وحیدی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: استفاده از این تکنیک ها سبب می شود فرد اکسیژن بیشتری دریافت کرده و بتواند حس بهتری را تجربه کند.

وی پذیرش احساسات و اضطراب ها را جزو نخستین اقدامات موثر برشمرد و افزود: یک فرد سالم و دارای سلامت روان با احساسات خود صادق است و آن ها را می پذیرد .

وی به اهمیت تاثیر مثبت ارتباطات و مدیریت آن اشاره و اظهارکرد: در شرایط کنونی که امکان ارتباطات فیزیکی وجود ندارد، می توان با ارتباطات کلامی و از راه دور حس خوب را به هم منتقل و ارتباطات را حفظ کرد.

وی ادامه داد: فضای منزل، فضایی امن است که با مدیریت امور و ارتباطات می توانید حال خود و اعضای خانواده را با همدلی به بهترین شکل تغییر دهید.

وی با تأکید بر نگاه گذرا به شرایط کنونی اظهار کرد: اتفاقات و بحران هایی نظیر شیوع بیماری کووید 19 ماندگار نیست، اما متاسفانه ما انسان ها وقتی در شرایط بحران قرار می گیریم و رویدادهای منفی را تجربه می کنیم مغز ما به طور ناخودآگاه پیش گویی می کند که این شرایط دایمی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه نفس عمیق استرس را کنترل می کند؟

چگونه نفس عمیق استرس را کنترل می کند؟