مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اردیبهشت 1399 ساعت 10:002020-04-25ورزشي

شروعِ گردآوریِ فرهنگ مردم اصفهان


مسئول عصارخانه شاهی، از انتشار فراخوان فصل اول گردآوری فرهنگ مردم اصفهان در بهار و ماه مبارک رمضان با عنوان «خاطرات بهارانه» خبر داد.

- ایسنا/اصفهان مسئول عصارخانه شاهی، از انتشار فراخوان فصل اول گردآوری فرهنگ مردم اصفهان در بهار و ماه مبارک رمضان با عنوان خاطرات بهارانه خبر داد.

مریم قانونی درباره ویژه برنامه های عصارخانه شاهی وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری در هفته فرهنگی اصفهان و ماه مبارک رمضان گفت: عصارخانه شاهی به عنوان مرکز مطالعات فرهنگ عامه از مدتی پیش به دنبال گردآوری فرهنگ عامه مردم اصفهان بود که هفته فرهنگی اصفهان و ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای این اقدام شد.

وی افزود: فصل نخست این طرح با عنوان خاطرات بهارانه درباره رسوم نوروز، آداب فصل بهار و مناسک ماه رمضان از امروز (شنبه ششم اردیبهشت) آغاز می شود و علاقه مندان تا 31 خردادماه مهلت دارند خاطره خود را در قالب متن، صوت یا فیلم به شماره ای که در پوستر درج شده ارسال کنند.

مسئول عصارخانه شاهی، درباره رسوم مردم اصفهان در ماه مبارک رمضان توضیح داد: برخی آداب صرفاً به صورت خانوادگی و یا بر اساس برخی باورها شکل گرفته که از آن جمله می توان به آداب پیشواز ماه رمضان، خوراکی های افطار، برخی مناجات هایی که در سحر خوانده می شده، رسوم روز میلاد امام حسن(ع)


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شروعِ گردآوریِ فرهنگ مردم اصفهان

شروعِ گردآوریِ فرهنگ مردم اصفهان