مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اردیبهشت 1399 ساعت 07:402020-04-25سياسي

آغاز به کار فصل جدید کاوش معبد لائودیسه نهاوند


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند از آغاز به کار پنجمین فصل کاوش معبد لائودیسه نهاوند خبر داد و گفت: در ادامه کاوش های فصول قبل، - ایسنا/همدان رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند از آغاز به کار پنجمین فصل کاوش معبد لائودیسه نهاوند خبر داد و گفت: در ادامه کاوش های فصول قبل، فصل پنجم کاوش این معبد در خرداد و تیرماه سال جاری از سرگرفته می شود.

محسن جانجان در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: سرفصل پژوهشی برای کاوش معبد لائودیسه تعریف شده است و امیدواریم در این فصل نتایج قابل قبولی در حوزه دوره سلوکی شهرستان نهاوند کسب کرده و سرنخی از این معبد کشف کنیم.

وی درباره معبد لائودیسه توضیح داد: در سال 1322 کتیبه ای در محله دوخواهران نهاوند کشف شد که هم اکنون در موزه ملی ایران است، در این کتیبه آنتیوخوس سوم، پادشاه دوره سلوکی به حاکم وقت نهاوند مندموس دستور می دهد معبدی در شأن ملکه لائودیسه(همسر آنتیوخوس سوم) که از نظر مذهبی ارتقاء پیدا کرده و ملکه خواهر شده، در نهاوند بسازد.

جانجان ادامه داد: با توجه به اینکه این کتیبه نخستین سندی است که در رابطه با معبد لائودیسه کشف شده اطمینان حاصل شد که باید معبدی در نهاوند وجود داشته باشد همچنین براساس شواهدی از ستون ها، پایه ستون ها و سرستون های ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز به کار فصل جدید کاوش معبد لائودیسه نهاوند

آغاز به کار فصل جدید کاوش معبد لائودیسه نهاوند