مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اردیبهشت 1399 ساعت 07:202020-04-25ورزشي

آشنایی با یک بازی بومیِ جنوبی/تقویت روحیه همکاری با «درا»


خلاف این روزها که اکثر بازی ها به صورت دیجیتالی درآمده و فعالیت بدنی در آنها کمتر به چشم می خورد، بازی های قدیمی و بومی سرشار از تحرک بودند و علاوه بر سرگرمی نوعی ورزش هم محسوب می شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تفریح و نشاط خبرگزاری فارس، یکی از راه های تخلیه انرژی و داشتن نشاط و شادابی انجام بازی هایی است که می تواند علاوه بر سرگرمی، بدن را به حرکت وا دارد تا در نتیجه این فعالیت ها، علاوه بر بازی نوعی ورزش هم برای تندرستی انجام شود.

بر خلاف این روزها که اکثر بازی ها به صورت دیجیتالی درآمده و فعالیت بدنی در آنها کمتر به چشم می خورد، بازی های قدیمی و بومی سرشار از تحرک بودند و علاوه بر سرگرمی نوعی ورزش هم محسوب می شدند، تا جایی که با پژوهش درباره تاریخچه هر یک از بازی های بومی محلی می فهمیم که طراحی هر کدام از آنها روایتگر یک سنت، فرهنگ و بازی بوده که در دهه های اخیر مغفول مانده است.

آشنایی با یک بازی جنوبی یکی از این بازی ها درا است، این بازی از جمله سرگرمی های قدیمی و بومی استان هرمزگان است که علاوه بر ایجاد صمیمیت بین افراد، به حفظ آیین ها و سنت های اجدادی کمک می کند.

این بازی در قالب دو گروه 5 تا 7 نفره، 2 بازیکن ذخیره، 2 داور و یک کمک داور و در نهایت یک مربی اجرا می شود و  سه گروه سنی نوجوان، جوان و بزرگ سال می توانند در این بازی شرکت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آشنایی با یک بازی بومیِ جنوبی/تقویت روحیه همکاری با «درا»

آشنایی با یک بازی بومیِ جنوبی/تقویت روحیه همکاری با «درا»