مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اردیبهشت 1399 ساعت 07:162020-04-25سياسي

بازدید مستمر از زندان وظیفه دستگاه قضاست


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، حجت الاسلام نورالله قدرتی صبح شنبه از شعب و نحوه اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در دادگستری شهرستان البرز بازدید کرد.

رییس کل دادگستری استان قزوین در این بازدید گفت: با توجه به شرایط موجود و شیوع بیماری کووید 19 قضات می بایست نسبت به کاهش جمعیت کیفری در زندان ها توجه ویژه داشته باشند و در مواردی که امکان آزادی مجرم وجود ندارد، تا آنجا که ممکن است از مجازات های جایگزین حبس استفاده شود.

حجت الاسلام قدرتی به لزوم بازدید از زندان ها اشاره و بیان داشت: بازدید مستمر از زندان یکی از وظایف دستگاه قضایی بوده بنابراین شایسته است قضات محاکم با مراجعه مستمر، به مسائل و درخواست های زندانیان رسیدگی کنند.

وی افزود: برای کاهش حضور مراجعین در محاکم می توان از ابزار و بسترهای الکترنیکی موجود در دادگستری علی الخصوص ابلاغ الکترونیکی به صورت صد درصدی بهره مند شد.

مقام ارشد قضایی استان تصریح کرد: با تعیین اوقات رسیدگی در فواصل زمانی مناسب می توان امکان مقابله و برخورد مراجعین در پرونده های مختلف را به حداقل رسانده و از این طریق از شیوع بیش از پیش ویروس کرونا جلوگیری کرد.

انتهای پیام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازدید مستمر از زندان وظیفه دستگاه قضاست

بازدید مستمر از زندان وظیفه دستگاه قضاست