مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اردیبهشت 1399 ساعت 06:002020-04-25اقتصادي

بانوی کرولال روستای دارستان سیرجان بافنده نمونه شهر جهانی گلیم


زهرا رجایی بانوی کرولال در روستای دارستان سیرجان پس از تعطیلی کارگاه تولیدی گلیم از ابتدای بیماری کرونا دار گلیم خود را به خانه منتقل کرد و مشغول این حرفه هنری و اقتصادی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سیرجان، نساء رجایی خواهر این بافنده اظهار کرد: خواهرم طی 35 سال کار بافت قالی و گلیم، تمامی طرح ها و نقش ها را به صورت ذهنی می بافد و در خلق همه نقش ها مهارت خاص دارد.

وی افزود: طی 5 سال گذشته که روستای دارستان به عنوان دهکده جهانی گلیم معرفی شد و رونق بافت هم بیشترشد، من و خواهرم در کارگاه های متمرکز به بافت گلیم مشغول شدیم اما تعطیلی 2 ماهه کارگاه ها به علت مقابله با شیوع ویروس کرونا، خواهرم را معطل و بیکار نگذاشت و  دار بافتش را به خانه منتقل کرد.

خواهر بافنده کر و لال گزارش ما گفت: خواهرم  قادر است در هر ماه یک تخته گلیم با ابعاد کمتر 60 در 90 و اگر ابعاد بزرگ باشد که باید تعداد بافنده بیشتر شود هر دو تا سه ماه یک تخته گلیم بزگ را تولید کند.

 مجید زند اقطاعی بخشدار گلستان گفت: زهرا رجایی از بافندگان نمونه در ظرافت بافت و نقش است که تولیداتش دارای مشتریان فراوانی است و تولیدات گلیم هم در بخش دارستان بیش از 3 هزار متر مربع در سال است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانوی کرولال روستای دارستان سیرجان بافنده نمونه شهر جهانی گلیم

بانوی کرولال روستای دارستان سیرجان بافنده نمونه شهر جهانی گلیم