مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اردیبهشت 1399 ساعت 05:152020-04-25اقتصادي

اجرای طرح تجهیز و نوسازی در600 هکتار اراضی آستانه اشرفیه


حمیدرضا سلیمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه اجرای این طرح از آبان ماه سال گذشته در روستاهای کیسم، جویکل، سالستان، تجن، پایین رودپشت، کینچاه و ماشک سپهداری آغاز شده است، افزود: تجهیز و نوسازی اراضی این روستاها بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پانزدهم اردیبهشت امسال به پایان می رسد.

وی سطح اراضی شالیکاری این شهرستان را 23 هزار و 570 هکتار اعلام کرد و گفت : از این میزان حدود 18 هزار هکتار قابلیت اجرای طرح تجهیز و نوسازی را دارند ضمن آنکه تاکنون اجرای این طرح در بیش از 8 هزار هکتار از شالیزارهای منطقه به انجام رسیده است.

به گفته سلیمانی، اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی از سال 74 در این شهرستان آغاز شده ضمن آنکه طرح مطالعاتی و نقشه برداری حدود 4 هزار هکتار از اراضی منطقه نیز تهیه شده که در صورت اختصاص اعتبار، این طرح در این وسعت هم عملیاتی می شود.

وی بهبود فعالیت های بخش کشاورزی، توسعه بخش مکانیزاسیون برنج، سهولت کار، آبرسانی مطلوب تر به مزارع، ایجاد جاده های بین مزارع، دسترسی آسانتر به اراضی، کاهش هزینه های تولید، جلوگیری از هدر رفت آب را از جمله اهداف اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی دانست.

وی عنوان کرد : اجرای این طرح در اراضی باقی مانده شهرستان از اولویت ها و سیاست های جهاد کشاورزی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح تجهیز و نوسازی در600 هکتار اراضی آستانه اشرفیه

اجرای طرح تجهیز و نوسازی در600 هکتار اراضی آستانه اشرفیه