مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اردیبهشت 1399 ساعت 04:402020-04-25اقتصادي

بهره برداری از 3 نوع نانوکاتالیست در پالایشگاه ها و پتروشیمی های کشور


تیم تحقیقاتی یکی از شرکت های فناور به دانش فنی تولید 3 نوع نانو کاتالیست برای جداسازی ترکیبات خورنده همراه فرآورده های نفتی دست یافتند و در حال حاضر در برخی از پالایشگاه ها و پتروشیمی های داخل کشور کاربردی شده است.

- تیم تحقیقاتی یکی از شرکت های فناور به دانش فنی تولید 3 نوع نانو کاتالیست برای جداسازی ترکیبات خورنده همراه فرآورده های نفتی دست یافتند و در حال حاضر در برخی از پالایشگاه ها و پتروشیمی های داخل کشور کاربردی شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از شرکت های فناور سه دسته مهم از کاتالیست های تولید شده خود را به پالایشگاه های ایلام ، هاشمی نژاد ، فازهای مختلف پارس جنوبی و پتروشیمی خارک عرضه کرده و فروش این کاتالیست ها در حدود 200 تا 600 میلیارد ریال در سال بوده ضمن آنکه عرضه این کاتالیست ها مانع از خروج مقدار قابل توجهی ارز از کشور شده است.

علی شاکرینی مدیر فروش بخش کاتالیست این شرکت با بیان اینکه ترکیبات گوگرددار همراه نفت نظیر دی سولفید هیدروژن سمی و خورنده است، گفت: از این رو باید این مواد خورنده از ترکیبات نفتی جداسازی شود ضمن آنکه برای شیرین سازی گازهای ترش نیاز به جداسازی ترکیبات گوگرددار از فرآورده های نفتی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از 3 نوع نانوکاتالیست در پالایشگاه ها و پتروشیمی های کشور

بهره برداری از 3 نوع نانوکاتالیست در پالایشگاه ها و پتروشیمی های کشور