مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 اردیبهشت 1399 ساعت 09:552020-04-24فرهنگي

»خسرو شمر» به اربابش حسین(ع) پیوست


رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری گفت: «رمضان فرخ رو» تعزیه خوان پیشکسوت شهرستان ری ملقب به «معین البکاء ایران» و «خسرو شمر» در سن 77 سالگی دار فانی را وداع کرد و به ارباب شهیدش پیوست.

- سید حسن صفوی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری در گفت وگو با خبرنگار فارس با اعلام خبر درگذشت رمضان فرخ رو اظهار کرد: این تعزیه خوان که به نام خسرو شمر معروف است بیش از 50 سال از عمرش تعزیه دار (شمرخوان) بوده و سال 87 لقب معین البکاء ایران به وی اعطا شد.

وی افزود: رمضان فرخ رو سال ها قبل با فروش مغازه خود، زمین بزرگی را در محله دولت آباد شهرری تبدیل به حسینیه تعزیه خوانی کرد که تا ظهور حضرت مهدی(عج) وقف حضرت اباعبدالله الحسین(ع) شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این تعزیه خوان پیشکسوت، ده ها تعزیه خوان و شاه نسخه خوان و ناظم البکاء را بی مزد و منت و با عشق به اهل بیت (ع) تربیت کرده تا وارثان هنر تعزیه خوانی در ایران شوند.

صفوی در پایان با بیان اینکه خسرو شمر، بانی حسینیه دو شهید شهرری و راهبر تنها کارناوال تعزیه در تهران بود، گفت: رمضان فرخ رو در 5سالگی نابینا شده بود که با توسل و دعا در مراسم تعزیه، بینایی خود را به دست آورده و از همان موقع خود را وقف اهل بیت علیهم السلام کرده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

»خسرو شمر» به اربابش حسین(ع) پیوست

»خسرو شمر» به اربابش حسین(ع) پیوست