مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 اردیبهشت 1399 ساعت 09:052020-04-24اقتصادي

90 درصد واحدهای صنفی زنجان با مولفه های استاندارد تطبیق دارند


داود کارگرزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس در صورت مشاهده مغایرت با استانداردهای ملی اقدامات قانونی لازم انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: طی سال گذشته تعداد 243 نمونه (فرآورده) جهت انجام آزمون و مطابقت با استانداردهای ملی مربوطه از سطح بازار این استان خریداری و به مراکز آزمایشگاهی همکار استاندارد ارسال شده است.

به گفته این مسؤول، طی مدت یاد شده، تعداد آزمون های انجام شده بر روی نمونه های طرح طاها، 237 مورد بوده که از این تعداد 80 درصد از نمونه ها با استانداردهای ملی مربوطه مطابقت داشته است.

مدیر کل استاندارد استان زنجان ادامه داد: کارشناسان این اداره کل پس از ورود به واحدهای صنفی مختلف و ارائه کارت شناسایی خود، توضیحات لازم پیرامون استاندارد و فرآورده های مشمول استاندارد اجباری و تشویقی را ارائه می دهند و کالاهای موجود در صنوف مختلف را از حیث داشتن نشان استاندارد، کد 10 رقمی، تاریخ مصرف و انقضای معتبر بازرسی می کنند.

وی اظهارداشت: در صورت مشاهده هرگونه کالای غیر استاندارد و یا فاقد مندرجات لازم، اقدام به جمع آوری کرده و از فروشنده و یا عرضه کننده برای مرجوع آن کالا تعهد کتبی اخذ می کنند که باید رسید تحویل کالا توسط فروشنده به اداره کل استاندارد استان داده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

90 درصد واحدهای صنفی زنجان با مولفه های استاندارد تطبیق دارند

90 درصد واحدهای صنفی زنجان با مولفه های استاندارد تطبیق دارند